Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

tisdag 9 mars 2010

Viktresor

1. Inför bröllop 2002 lyckades ViktVäktarna ge mig -9kg. Från 70kg till 61kg.
2. Efter barn nr 1 blev det viktväktarna igen. 2003-2004! Då hade jag gått upp 34kg. Från 95kg till 72kg.
3. Efter barn nr 2 hade jag lyckats nå 95kg igen. ViktVäktarna får vara inspiration igen. Från 95kr till 72kg.

Andra graviditeten gav mig Sköldkörtelrubbning i underfunktion, har lett till att jag har mkt lätt att lägga på samt mkt svårt att jobba bort övervikt.

4. Studier till Hud o SPA terapeut gav en övervikt som jag aktivt motarbetade under studietiden med LCHF efter att ha hört ett föredrag av Annica Dahlqvist (heter hon väl...) på en hälsomässa. Trots att det va en behaglig samt framgångsrik metod kommer jag ej lyckas med den. Jag har testad 2ggr och fått resultatet av nervryck båda gångerna. Undrar varför??

5. Viktklubben fick vara min nya stöttepelare när jag efter studierna nått 83kg. Sommaren 2008. ViktKlubben samt en 5v lång ren Cambridgekur sommare 2009 gav ett resultat på 75kg.

Nya krafter efterlystes för ett fortsatt resultat på åtminstonde 68kg = BMI 25 med helst trivselvikt 64kg.

6. Cambridge. Startvikt 75kg till 68kg. runt nyår 2009.

Olika festliga aktiviteter gjorde att jag avslutade tvärt och fick den inte så roliga erfarenheten av vad som händer om man går ur ketosen utan att först vänja in mat.

7. Start 100223. Vikt 77kg. Alltså 9kg viktuppgång på mindre än 2månader.... Skärpning!!! Metod Cambridge.
Igår började jag med avvänjningen som kommer ta 2v med saaaaakta invänjning av mat.
Vikt idag; 70.9kg
Varför inte fortsätta med ren kur; jag saknar mat!! Men jag känner mig bestämd och resultatinriktad. Nån gång måste jag lyckas. Det är faktiskt 8 år sen nu jag trivdes med min vikt. Dessutom är det ändå 2v kvar av invänjning = 3 soppor varje dag, så det känns ändå som ett bra beslut.

Mitt problem brukar vara ett klassiskt fall av sockerbehov och otroligt lätt för att falla för frestelser av den friterade sorten. Inte så mycket bakelser och kakor/bullar. Jag hoppas få bukt med energinivåer så att jag ej faller i frestelsebovens armar igen.

Varför jag gillar Cambridge är för att jag vill ha klara riktlinjer samt slippa väga och mäta. När jag har gått ur perioden av upptrappning på 2v kommer jag återgå till Viktklubb.se igen. Trots mäta och väga. Detta har jag alltså kunnat undvika med både LCHF samt Cambridge, men Cambridge är endast tillfälligt och LCHF va som sagt inte bra för mig.

Saknar; Stoooort stöd i min viktresa. Alla som har något att ge som stöd och uppmuntran är mer än Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar