Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 24 mars 2010

Frukosten är viktig!

Är det inte sagt att frukost är dagens viktigaste måltid!!? Undrar då varför Viktklubb.se har räknat lägre kcal antal för frukosten än vad jag alltid kommer upp i. Jag tar verkligen inte i i överkant - tycker jag... Nåja, jag beslutar själv såklart vad jag äter/dag och jag vill att frukosten ska få fler kcal dagligen. Så då va de bestämt!! De tycker 328 och jag har varje dag hamnat runt 390. Skulle jag inte dricka min färskpressade jos (goooootttttt!!!!) utan kanske kaffe eller the som så många gör så skulle jag egentligen hamna under iofs.

Funderar på att mycket snart även byta ut min lunchshake mot mat... hmmm. Det är så svårt om man inte gör matlåda eller köper en förpackning med näringsvärde på. Dessutom är det ofta en hel del rush just runt lunchtid på jobbet så det passar praktiskt bra med shake. Fast, tråkigt!

Idag ska jag göra en Orientalisk röra med pasta. Den är baserad med köttfärs så vi får se vad barnen säger om min "Köttfärssås", he he. Jag har bastämt att de verkligen ska börja äta annat än köttbullar, korvstroganoff och annat fantasilöst!! Men jag kan tänka mig att det är si så där uppskattat. En kompis till P va här en dag och hon hade en riktig Å-vad-är-det-här attityd och smakade på allt. Då hade jag lagat kotletter med currycocossås :P, å de som har ätit den vet att den är GOD!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar