Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

lördag 13 mars 2010

Vågar jag skriva detta..... UTMANING


Jag fick en uppenbarelse igår. Det är nämnligen så att det "goda" jag tänker på och längtar efter mest är;
- rena cashewnötter
- torkade aprikoser
- mina nya lakrits Tufty
- Popcorn á la Paulún poppade i cocosfett
- keso med bär
- tuggummi

Eftersom det är så, så tänkte jag att jag kan ju faktiskt sluta med godis. Oups, jag skrev det.... När jag sa det på skoj sa Paulina att vi kunde slå vad och hon trodde jag skulle klara det till hennes sommarlov - eller iallafall till på måndag. Hi hi, så söt.

MEN vad tror ni!! Det är en utmaning för mig som jag helt klart känner mig redo för, det är ju en stor bov i dramat. Jag antar utmaningen om ovan uppradade är ok att intaga samt grädde. Dessutom ok med bakverk om barnen gjort de och vill att jag ska smaka.

Jag är lite osäker på mörk choklad ännu. Trots att jag nyligen läste att de innehåller mer antioxidanter än blåbär. Osäker för att för mig är det godis och jag vet ej om det triggar igång det andra suget. Med mörk choklad kan jag tycka att de fyllda sorterna är ok och då är gränslandet tunnt mellan godis och inte... Kaaaanske de där minisarna iofs för 5kr Premium eller vad de heter. NÅN GÅNG.

OKEJ start from nu till minst midsommar. INGET GODIS. Tjohooooo..... (Tro det eller ej, men chips och Doodles ingår. Vilket gör det lite svårare, men jag vill ju MÅ BRA:)

2 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att du kommer att klara det!!
    Vi har oxå tagit beslut angående godis här hemma. Om vi köper godis kommer det bara vara naturgodis, mörk choklad, nötter, glass(helst hemgjord), popcorn och salta pinnar. Fikabröd får vi bara baka på födelsedagar, semledagen, kanelbullendag och lucia så att bakverk blir en del av något festligt inte vardagen. Fikabröd är ju verkligen min svaga punkt och lösviktsgodis är familjens.

    Utmaningen kommer att vara påsk men då kommer barnen få äta det godis dom får (av släktingar och av att vara påskkärringar av oss får dom annat).

    Hur ser din utmaning på glass?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hänger gärna på utmaningen =D Ska bli spännande att se hur bra man klarar sig utan godis.

    Mitt mål är 55 kg. Men just nu har jag stått still på samma vikt i 2-3 månader. Tappade motivationen ett tag, men nu är den tillbaka =D

    Heja oss!

    SvaraRadera