Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

lördag 20 mars 2010

BMI 25.6

Min vikt va 69,7, -0.1, idag och jag kollade mitt BMI för första gången på länge. Då BMI 25 är 68kg tänkte jag att jag måste ju vara nära. Och det tycker jag också att det är :D BMI 25.6 känns toppen. Nu är jag verkligen nära mitt 1a mål!!!!



Jag åt en macka idag. Bara brödet va värt mer än en Shake :-o Det va ett fazer Aktiv Flerkorn och en va värd 164kcal mot en soppa 158kcal. Bröd är verkligen en kcal-tjuv och man blir inte särskilt mätt alltså. Fast det är ju så lätt att bara ta och äta av... Med smör, rostbiff, paprika, tomat och gurka blev det 241kcal. Gott!!
Fast sen va jag fortfarande hungrig så jag tog min lunchshake mycket snart....

Igår åt jag enligt bilden nedan. Sen va jag inställd på att äta något annat. Till exempel cashewnötter eller popcorn. MEN, jag va helt mätt heeeeela kvällen. Fantastiskt. Jag är så glad att min magsäck antagligen har minskat. Hoppas att den fortsätter vara det, annars kommer jag nog bli en riktig CKare ofta. Alltså ersätta måltider rätt ofta för att hålla nere magsäcken. Jag tycker det är viktigt!

En annan rolig sak är att jag köpte ett par softypants idag. Ett par silkiga ADIDAS, egentligen träningsbyxor, men jag ska ha de som softisar. Vi va på ett outlet för sportkläder och de kostade bara 250kr. De va helt klart värda 400kr för jag va nästan beredd att betala det, men jag kom lite billigare undan :D.


Oj va mörk bilden blev, men jag orkar ej ta en ny så det får duga ;)

Jo, en sak till. Idag är det 10år sen jag och min man förlovade oss :D

1 kommentar:

  1. Grattis på eran dag!!! Och WOW vilken midja du har fått :) Såg inte riktigt hur byxorna såg ut men man ser tydligt din viktndegång! Super bra jobbat Maria!!! För ett år sen var du 16,6kg tyngre. Heja heja!!

    Kram

    SvaraRadera