Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

torsdag 11 mars 2010

Mår inge bra

Idag är en mycket jobbig dag. Jag menar ej fysiskt eller med vikten. Jag menar mentalt. Det är mycket som oftast nu faktiskt med min dotter. Jag är helt slut i hjärnan och vet inte alls hur jag ska hantera henne. Det testas och testas och testas och testas in i det oändliga. Fan, jag vill gråta och bara ge upp. Helt uppgiven i mina känslor.

Å det handlar ju bara om basic...
Vi blir inte arg för att hon ej äter glassen eller godiset eller för att hon tittar på barnprogram. Vi vill bara att hon ska vara mätt, ha kläder på sig, vara ren, sova ordentligt och sköta allt som rör förskolan, inga läxor ännu alltså. Och iiiinte bråka, utsätta sig för onödiga faror, vara tacksam och inte ha mer, mer, mer, mer. samt att, snälla!!!! ha för tusan de kläder på sig som hon faktiskt själv har fått välja ut i affären. Hur svårt kan det va???? Nanny-hjälp önskas.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att hitta till din blogg - och tack för den fina kommentaren på min hemsida. Oj vad roligt att läsa om dig och vad du vill uppnå!! Shit du har ju min drömvikt nu - så avis på dig! Klurigt med döttrar ibland, jag har 2 bonusbarn på 11 & 17 år samt mitt eget troll på 2½ år. Så det kan vara fullt hus ibland och hjärnan kokar över! Hoppas att det löser sig - vad det än är för problem ni tampas med. Jag har oxå lutat på Viktklubben.se när det är dags att börja äta mat igen. Men LCHF har fungerat bra för mig - dock så vill jag dra ned på fettet lite och äta mycket grönsaker istället och bra kött, fågel, fisk och skaldjur. Lägga en extra slant på BRA råvaror och försöka äta så "rent" som möjligt, utan halv- och helfabrikat. Ska bli skoj att följa dig och inspireras. Hoppas du tittar in i min blogg igen! KRAM

    SvaraRadera