Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 10 mars 2010

Perfekt utskuren biff

Har just ätit dagens köttbit till middag. Det blev inte Kycklingfilé som planerat, utan jag köpte utskuren biff idag. Vilken tur att jag kollat in kockprogram för att ta till mig tips om en P:E:R:F:E:K:T biff :P
Jag är SÅÅÅÅ glad. Sällan jag lyckas så bra med mat. Kanske är det lite också att jag bara äter kött nu och därför njuter extra av just det.

Tipsen jag tänkte på;
- ren stekpanna
- mycket smör. Inte från början utan i intervaller allt eftersom köttet suger upp smöret. (Fast egentligen har jag hört att kött ej suger upp flott utan att det endast avger flott, vem vet!?!)
- endast salt och peppar för att den äkta köttsmaken får ta ut sin rätt. Å då pratar vi god peppar!! Nymalen peppar samt härligt flingsalt som jag lätt smular med fingertopparna.

Kände mig som en mästerkock och avnjöt biffen i stora drag!
En shake/soppa kvar innan God natt.

1 kommentar:

  1. He he roligt att båda våra inlägg handlade om perfekt stekt kött :) Nopp jag åt ingenting utan höll mig till min shake.

    Kram

    SvaraRadera