Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 4 augusti 2010

V14 och tankar om vår förstfödda


Vikt 79,3. Yippie. Bara +0,1 på 1v. Hooooppppppas att det är min medicin som har kickat in och att den übra stegringen har fått en vändning!!! :D Glad är jag iaf att vågen inte visar 80 riktigt ännu ;)

Det har inte varit så många funderingar kring graviditeten denna vecka. Kanske är det för att vi nu vet att bebis finns där efter ultraljudet förra veckan. Innan va det ju som ett enda frågetecken. Hur många? ÄÄÄr jag verkligen gravid? Ja, he he. Jag kunde ju gå och tro att jag fick tillbaka mina kära Booobies av bara naturen, hi hi, men såklart det är en bebis ju ;).

Inatt har vår kära förstfödda sovit borta. Kanske blir det en natt till. Jag hoppas det för hennes skull för jag vet hur roligt hon har det hos sin kusin. Hon ääälskar att baka och pyssla och det har de verkligen gemensamt. Underbart!! <3
Dessutom har en hel del funderingar kring att hon nu blir så stor kommit. Snart 8 år och börjar 1a klass om bara någon vecka. Hon bör ju övas lite lätt i att vara själv då hon om bara 2 år ska vara det! Alltså för att då finns ej fritids längre. Så jag undrar också lite över när jag ska (våga) låta henne gå över gatan själv. Just det är en stor grej för mig. Hon kanske vill passa på att springa över om det ser grönt ut. Jag vill verkligen att hon alltid går lugnt och väntar in varje bil att först stanna. I slutändan kan jag bara hoppas att jag gett henne dessa kunskaper och att hon är att lita på.
(Kanske ligger jag i buskarna med kikare i början, he he.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar