Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

söndag 22 augusti 2010

fin dag

Idag ser det fint ut ute. Men jag är inne, he he. Jag är själv hemma och har städat hela huset. Eller njae, jag har plockat undan och bäddat och fixat med det mesta inför att det ska städas av städfirma imorgon.
Jag är SÅ NÖJD med att vi har städfirma. Jag har alltid vetat att jag borde ha det ;) he he. Det är så bra för vi fixar verkligen iordning varannan vecka just för att vi måste ju. På detta sätt förfaller vi inte helt utan håller en okej ordning som blir stökig lagom till det är dax igen. Som oftast så blir det dock jag som städar barnens rum inför detta även om meningen är att de ska göra det själva. Idag for mannen iväg med barnen på bad så då passar jag på och hoppas att de är lika glada som jag är nöjd över detta när de kommer hem.

I eftermiddag ska jag gå på Körmöte. Jag tror och hoppas att jag kommer börja i kören igen denna termin. Det kommer gå sådär mot slutet av terminen vet jag, pga magen såklart. Dessutom kommer jag definitivt inte gå nästa termin pga bebis. Så pga att jag redan haft 1 termins break och ej ska gå nästa så tycker jag mig förtjäna gå denna termin. Jag vill ju!! Varför det är ett dilemma är pga att kören tar en hel del tid och pga att den kostar en hel del pengar, ca 1500kr/termin.
Dessutom ser det ut som att jag KAAAANSKE kan få igenom en sjukskrivning på halvtid snart. Ska på läkarmöte den 30e. Så då har jag iaf mer tid åt hemmet och de mina utöver kören + lite mer pengar. Hoppas det går igenom!!!!!! Jag jobbar ju redan halvtid på egen bekostnad nästan. För jag tar ej lika många kunder och har längre mellan behandlingarna pga känningarna i bäckenet.

Jo förresten. En granne frågade igår när det är dax för bebis att komma ut. I februari sa vi sanningsenligt och hon fnös lite och sa att det ser närmare ut än så.
Är jag arg eller ledsen eller va det bara komiskt??? Vet inte. Kunde ej tolka mina känslor. Något osmidig och okänslig va hon allt. Det va en sån kommentar jag kunde ha väntat av en annan kvinna i vår närhet dessutom..... Tänk att det finns fler av dom. :S

ps - min kamera har kommit :D, eller säger man mobil, he he

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar