Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

tisdag 31 januari 2012

Dag 16 och skolan

Vågen sa 72.2. Jag fattar ingenting. Jag är ledsen över tårtan jag åt i fredags för jag kommer inte veta om det är dens fel eller om detta hade hänt ändå. Nu äter jag inte ens 85%ig choklad. Det blev hallon med grädde igår kväll. Ska väl sluta med det också ett par dagar åtminstone.
Åt ett kokt ägg innan jag lämnade Leo på skolan. Måste äta 3ggr varje dag.

Imorse berättade Paulina att hennes klassföreståndare inte gillar att hon äter lchf hemma - hur får hon i sig "det där som finns i potatis". Jag sa att om han pratar mat med henne igen ska hon säga att han får prata med mig. Först kände jag uppgivenhet och stackars Paulina som måste försvara mammas mat. Sen kände jag att jag ger henne några argument så hon har svar på tal om hon vill det. Så jag sa; äter du ris hemma - ja sa hon, äter du potatis hemma - ja sa hon, kan du äta gluten - nej sa hon. Precis gumman, vi har bara slutat med socker kan du säga.

Dessutom ger dom numera bregott till andra men inte till henne (hon får eget smör pga glutenintollerant) så jag gick till hennes klädplats med en burk med bregott efter jag lämnat Leo.
Känner att jag inte riktigt vet hur jag ska bemöta skolan. Typ törs inte. :(
Vill ha nån kortfattad text som vänder sig till skolor, för oss som vill att barnen äter riktigt smör och glutenfritt.

Sen gick jag igenom i huvudet, Säg vad hon saknar i sin kost - och allt han föreslår skulle jag ha argument för. Potatis, ja ibland men bara ren potatis som vi själva kokar eller ugnstillagar. Ris - ibland, men bara ris med lång koktid. Bröd och pasta - gluten så nej. Frukt - ja, vissa - äpple och banan. Dessa 3 serverar inte alla lchf familjer ändå. För det är delade meningar om det.
Socker - blodsockerhöjande som skapar stirriga överaktiva barn och till följd bråk av det. Nu är det lugnare här hemma.
Han skulle inte kunna argumentera mot något. Andra saker, raffinerat, fabrikstillverkat, e-medel, glutamat, bensin och aceton (margarin).

Lunch; fläsk, ägg och en slice av gårdagens pizza

Middag; kyckling i bröd med sallad, gurka, paprika, rödlök och guacamole.

Kvällen; 1,5 muffins och nötter till filmen Underworld 2.

Senare;
Efter samtal med Paulina; Tydligen hade hon själv sagt till sin fröken att hon äter lchf. Han hade bara jasså, vad äter ni då då, och hon svarat kött och grönsaker, så han sa att men då får du inte det viktiga i dig från potatis. Mer än så va det inte. Men jag ska ändå prata med honom och förklara så han inte behöver undra.
Skönt att det inte va han som va på henne om det. Kanske är hon ändå glad över lchf. Ibland skitsur om det men idag jätteglad. Idag sa hon att hon är glad att vi äter lchf. Hon sa att hon skriker och bråkar mindre nu.

Det braiga att hon sa det imorse va att jag pluggade på mig lite argument .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar