Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

fredag 27 januari 2012

Dag 12

Vikt 71,2 :D. What's up!!! Så kul och skönt att det går neråt. Trots fika x 3 igår. Nu måste jag fortsätta så här så det blir lunchlåda på jobbet. Vill ej riskera att jag måste äta färgade grönsaker eller sås med mjöl/socker i.

Imorse när jag sträckte på mig så small det till i nacken. Aj aj aj. Jag har nu legat med värmekudde och självmasserat området ett tag. Typiskt inför 2dgr jobb på spa, men enligt Vårdguiden ska det bara vara bra att röra på sig. Det är gott nog. Hade det stått sängliggande 1v eller något hade det varit tufft. Bland det värsta är att ställa in arbetspass tycker jag.

Frukost idag blir kebab (pga CC ;) ) och till lunch kommer jag göra låda till jobbet. Räkor, ägg, avokado, mayo, oliver och gurka.

Senare;
Lunchlådan blev middag för jag missade att jag ej hade matrast idag. Det va faktiskt bra för jag stod mig länge på kebaben. Så jag åt lådan hemma istället. Efter det blev det en ruta 85%ig choklad och 6 frysta jordgubbar som jag hade istället för is för att lyxa till mitt bubbelvatten.

Imorgon blir första lördagen i barnens godislöfte utan godis. De ska nämligen vara godisfria i 4 månader från 16 januari till 16 april fast kalasgodis får de äta på kalaset och det va en kalasig helg förra helgen.
Men iallafall... Huvudsaken är att hålla blodsockret i jämn nivå och att äta så lite konstgjort som möjligt.
Ok är;
- grönsaksstavar med hemmagjord dipp
- bär med grädde eller lchf glass
- 70%ig choklad
- hemma poppade popcorn i cocosfett eller rapsolja
- nötter och mandel
- frukt
- lchf bakat

Inte ok är;
- godis förutom 70%ig choklad
- chips
- ostbågar
- sött fika

Morgondagen har jag förberett med Lindts 70% med kola smak, nötter med 8,5g kolhydrater och frysta jordgubbar. Jag jobbar då men Mattias tar lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar