Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

fredag 2 juli 2010

Informationsträff idag

Hej på er. Idag va det Hälsoträff ang graviditeten. Det va rätt tidigt(8.15)så jag trodde jag inte skulle orka, men förutom flera gäspningar så gick det väldigt bra.

Det pratades om flera saker som jag som omföderska redan känner till, men säkert även förstföderskor, för det mesta står på nätet och i varenda gravidtidning. En sak hon nämnde va dessa hugg jag kännde i början och numera från och till. De kan komma vid plötsliga rörelser. Det är visst bara helt normalt och pga att det drar i bindvävstrådar el nåt runt livmodern. Det är ju bra det - att det ska va så alltså!

Vi fick se en film om tester man kan göra för att se om barnet inte är friskt. Vill inte jag göra!!!! Jag känner att om barnet är så sjukt så att det ej klarar sig så blir det dött i magen. Om det är sjukt men klarar en förlossning, vem är jag att dömma bort det livet. Jag känner massor av underbara människor med fysiska och psykiska handikapp. De är oftast härligast av oss alla <3

Självklart hoppas jag på ett friskt barn! Vi kommer iaf inte att göra något dylikt test utöver ultraljudet som vi ser mkt fram emot. Hoppas att barnen får följa med på det. Iallafall dottern :) hon är så engagerad i allt!!

Jag mår ofta illa. Det är som tidigare nämnt helt nytt för denna graviditet. Det har faktiskt escalerat nu och jag mår illa från och till hela dagen. Ibland även efter att jag ätit. Till lunch nu gjorde jag pasta. Det visste jag att jag ville ha. Men vad skulle jag ha till? Det vanliga, ngt dåliga, som korv, köttfärssås, pastasås, bacon eller köttbullar kändes helt fel. Jag va inställd på Pasta Rouge (med ketchup ;) ), men tinade tillslut räkor, hällde på ovispad vispgrädde, lite majs och svartpeppar + salt. Det blev gott. Jag spolade pastan kall också, vill ej äta varm mat idag. Mkt varmt ute!!!!

Idag blir det Gröna Lund. Hoppas att vi får det toppen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar