Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 2 februari 2011

tresiffrigt

Jaha, nu går vi så in i v40, dvs 39 fulla veckor. Jag vägde mig imorse.... det blev 3siffrigt. Huaaa. :S Det har det säkert varit alla gånger jag har varit gravid eftersom jag vägt 95 efter baby kommit ut, men jag har inte vågat väga mig just för rädslan att se den siffran, he he. Men nu så. Lääääskigt. Det blir till att ta hand om kroppen så snart jag kan. Tror på en vacker vår med många promenader. Jag ska också ha som plan att planera mat och vara duktig med det. Förhoppningsvis så rullar väl de första kilona bara på av att bara slippa vara gravid, amma samt gå ut och gå. Senare kommer jag förhoppningsvis ha råd att skaffa mig ett träningskort på SATS eftersom jag har flera vänner som både jobbar och tränar inom SATS. Dessutom vill jag åt barnpassningen. Min äldsta räknar kallt med att hon ska få vara på barnpassningen, he he. Min granne ska utbilda sig till Zumba instruktör också. Undrar vilket gym hon hamnar på.... Zumba verkar urskojjigt.

Jag har vid 2 tillfällen fått födelsedatum siat av min Kinesiolog. Ena gången sa hon om 3v + 1dag och 1 vecka senare sa hon om 2v + 2dagar. Idag är dagen 3v + 1 dag och imorgon är dagen 2v + 2 dagar. Spännande!!!! Om inte det menades from idag såklart, dvs fulla veckor +1 eller 2 dagar. Hur som är det ju supersnart.

Jag har haft "mensvärk" 2 kvällar i rad, men inte igår. Det va skönt att slippa. Igår pratade jag med en barnmorska på SÖS och hon sa att det kan vara på G nu men att det kan också vila ett dygn eller två och komma igång igen. Jag är bara så glad att baby väntade till Februari månad, det är så många födelsedagar i Januari!! Så from nu är det fritt fram bara.

Det är jobbigt att vara gravid nu. I 2 dagar har jag verkligen kännt att kroppen är otränad, svag rygg och ont i knäna. Jag passar på att sova på dagarna och gladdes åt att jag kunde sova ostört inatt - utan värkar.

1 kommentar: