Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

tisdag 22 februari 2011

41+5

Vi va på Special Mödravården igår. Jag fick sitta med CTG i 45minuter. Babys hjärtljud va bra. Lustigt se att det låg mest runt 145 men sänktes till 127 och höjdes till 190 beroende på vad den gjorde. Jag hade 5 sammandragningar under tiden med CTG apparaten.

Jag hade kontinuerliga sammandragningar mellan 13-23 igår. Några riktigt täta och några som kändes mer än andra. Vi trodde verkligen att inatt så, minsann ;)... men nej, Inga sammandragningar sen minst midnatt och nu är klockan 9.20.

Gynekologen tog över efter CTG-kurvan. Vi fick ett ultraljud för att mäta vattenmängden. Måste ha varit en apparat från medeltiden för shit va suddigt allt va. Besviket.... Hade hoppats se en fin profil på baby. Vi såg fingrar och näsan uppifrån samt en del genomskärningar av arm och revben tex. Samt att vi såg hjärtat. Men ändå, de andra ultraljuden har ju varit mkt tydligare. Hon sa själv att det inte va den bästa av apparater ;). Vattenmängden va bra och baby får ligga kvar till senast torsdag.
En vaginal undersökning visade 2cm öppen och mogen livmodertapp. Vi fick även en andra hinnsvepning. Vilken skillnad det va denna gång. Inte alls lika ont. Kan det vara expertisen eller är jag mjukare än jag va i fredags???

Jag vill helst slippa igångsättning. Men klart att baby ska ut senast torsdag... Igångsättning blir på torsdag om inget hänt innan dess.

1 kommentar:

  1. Åååh, då kanske man får sniffa bebis till helgen allra senast :-)
    Lycka till, hoppas det drar igång på riktigt innan torsdag!

    SvaraRadera