Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

lördag 19 februari 2011

41+2 frustrerad

41+2 det är så MVC kallar det. Vid 41+3 tillhör jag Spec MVC och kallas för överburen. Så jag har en tid bokad kl 14.00 på måndag för undersökning av mig och med CTG samt planering för ev igångsättning. Jag vill ej bli igångsatt med hormondropp. Jag har så dålig erfarenhet av det. Jag vill inte ens att de ska spräcka hinnan så vattnet går för det har aldrig varit en fungerande metod för mig utan det har lett till hormondropp vid båda mina tidigare förlossningar.

Jag va vaken inatt 03.30-06.30 och hann under den tiden se ett och ett halvt avsnitt av förlossningskliniken. Tänk att de sänder det mitt i natten, he he. Det är både läskigt och otroligt förberedande att se. Vad många ändå som de snittar tycker jag. Själv gick jag med värkar i 3,5 dygn med min dotter utan att det ens kom på tal. På TV-serien gör de kejsarsnitt när kvinnan inte är öppen tillräckligt på ett dygn - för hennes skull verkar det som. Hon ska ju orka med baby sen också. Precis så kände jag efter min första förlossning. Jag känner det även nu om det kommer att gå låååång tid utan att något händer - då kommer jag vilja ha kejsarsnitt. Iallafall som det känns nu.

En sak som stör mig ganska mycket just nu är att; jag stör mig... på allt. Jag är trött och vill vila, sova, läsa, bada, ta det luuuugnt. Jag är trött på att så många - om än otroligt fina och välmenande - människor undrar hur det går. Iiiiiiiinget händer och jag lovar att säga till när det gör det!! Fast jag skulle säkert störa mig om folk inte undra något heller. Hur som, jag är ett hormonknippe BIG TIME och vem orkar vara med mig nu :S - inte jag iaf....

Ingen idé planera något för alla planer kan grusas när som helst. Så det blir en del vardags lyx som kostar onödigt i pengar. Men jag har såååå tråkigt och jag känner för barnen!!!

Nej, nog med surminerna. Nu har barnen och mannen precis lämnat hemmets 4 väggar för badhuset. Kul och Tur för dom att Matte gör detta. Så jag ska passa på att vila med 3an i TWILIGHT bok-serien ;) samt få till det med en liten sömnlur!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar