Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

fredag 2 september 2011

Så här kan en frukost se ut


Lämna barnen efter ofrivillig sovmorgon (sena). Gick till konsum och handla till kvällen. Ikväll har jag barnen själv och dom vill ha nachos. Som kvällsmysmat blir det röd+grön+gul paprika, gurka, ekologiska morötter i stavar med gräddfil. Efter konsum tog jag promenad och åt därför rostbiff till frukost. :-P Jag ville ej gå hem bara för att äta frukost. Det blir svårare gå ut igen då. Iaf för mig ;-).

Idag tänkte jag göra Åses muffins samt mer ischoklad. Det blev ingen hit hos barnen men jag ääälskade dom! Just nu är jag i en fas där jag är bara så nöjd. Vikten står stilla, men kroppen omformas och jag har inte haft dessa lår på 10år!!! Så glad. Att jag kan lchf fika, äta mig mätt på god, supergod mat är värt allt! Jag går iaf ej upp och mår otroligt bra! Känner mig strålande :-D och stark.

Jag jobbar också mycket på tålamod och konflikthantering. Läser av och till "Växa - inte lyda" av Lars H Gustavsson. Båda storbarnen är i tuffa perioder just nu. 8.5 och 6år. Jag börjar redan se resultat av mitt tålamodsfokus. Så värt det! Även detta känns som jag har lchf att tacka för. Istället för att äta godis för att dämpa ångesten. Jag inser nu att det är vad jag gjort alla år vid känsla av otillräcklighet. Typ skärpning nu så köper mamma godis sen. Eh. Lyckat metod - nej tror inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar