Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

torsdag 15 september 2011

Molly 6månader 3 veckor



Så söt vårt charmtroll är. Nu börjar det bli lite tuffare med främmande ansikten för Molly. Tittutleken är viktig och hon är otroligt medveten om vart vi är någonstans. Molly kan kryp-hasa baklänges och runt. Hon sitter fint och tar för det mesta emot om hon trillar till. Beror på om hon leker med något eller så. I tisdags tog hon några steg när Mattias höll henne i händerna. Det är han som tränar sånt ;). Jag har inte så bråttom med det känner jag. Inga tänder men världens sötaste tandköttssmajl. Snuttispluttis <3 Molly pratar inte direkt men det är mycke ljud som kommer ut och flera olika volymer. Ibland riktigt höga toner. Favoritsyssla tror jag är att leka med syskonen och att bada babysim. Molly blir alltid glad när syskonen kommer hem från skolan. Men lika mycket som hon är glad i dom behöver hon att dom är i skolan. Det behövs lugntid också, och ostörd sovtid. Apropå sovtid så har hon fått en rutin i att nattas vid 19.30 har jag märkt. Det ska ju alla 3 barnen så det blir lite knas ibland, tyvärr. Alla 3 blir ju övertrötta vid den tiden så det är svårt priotera barn. Synd också att våra större barn ej klarar av att dela säng för gemensam natti. Det dras täcke, sparkas och annat. Ibland går Paulina med på att vänta en liiiiten stund medan hon läser tyst, fast ofta trippar hon in och undrar när jag kommer och då piggnar Leo till.... Fast ofta så är både jag och Mattias hemma och då tar vi varsit barn, alternativt jag Molly och han storbarnen. Jag har börjat lägga stor vikt vid att det ska vara en utetid eller bad innan natti och att de får äta något vid 19.00 som ej höjjer blodsockret. En liten middagslur är det dags för nu märker jag. Down and out.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar