Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 2 mars 2011

6 dagar


Nu är Molly 6dgr. Inatt va en bra natt. 3 nätter irad innan har vi haft frustrerad vakenperiod mellan 23.30-03.30. Inatt fick hon ligga på bröstkorgen hela natten. Så hon sov 4h, ammade + ny blöja, sov 4h, ammade + ny blöja - å igen. Nu är hon nöjd i stunden.

Idag ska syskonen gå på Cosmonova med sin pappa. Jag och Molly ska gå en promenad ute i solen.

Imorgon ska vi tillbaka till BB. Dels för att göra hörseltest men också för att jag upplever problem med amningen och de ska få se vad vi gör för fel. Jag googlade lite och hittade denna beskrivning

"När bröstvårtan blivit hopklämd blir det ett sår som går som en ås eller kant tvärs över bröstvårtan. Huden på bröstvårtan blir uppluckrad och sliten. Den blir gråvit och går så småningom av under finns ett öppet sår.
Ibland ser man att bröstvårtan blir vit när barnet klämt ihop den. Detta beror på att blodtillflödet stoppas då barnet kniper ihop vårtan. Detta gör ont."

Vilket är precis hur jag har det. När jag ringde trodde de att eftersom det är mitt 3e barn så va jag nog för snabb att hjälpa henne till bröstet. Hon har ej fått leta själv och lära sig gapa stort. Så from nu så övar vi gapning vid bröstet. Är hon panikhungrig får hon ta ett par tag, sen släpper vi och börjar om. Hon får ligga med magensidan rakt över brösten och verkligen komma nära. Ibland känns det lite bättre men hittills har ingen omgång varit utan den där "åsen" rakt över bröstvårtan.
Eller så är hon ett barn som ammar så här. Jag hade samma problem med Paulina och då fick det bli ersättning och pumpa för det gjorde ont. Leo va allt klockrent med. Jag vill verkligen få till det. Att sitta och pumpa är absolut ingen lösning för mig. Hellre har jag ont. Det är praktiskt och mysigt och bäst att amma. Detta ska gå!!! Så jag hoppas att jag trots allt gör något fel som de kan se så att det löser sig. Tyvärr känner jag att jag följer bokens alla regler, men hoppas jag missat nåt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar