Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

fredag 18 juni 2010

Trött & Glass

Det är inget skämt angående att man är trött i vecka 7. Jag sover som en baby 8-10h per natt och är trött runt lunch samt lång stund därefter riktigt ofta. Igår köpte jag alltså druvsocker och det funkar faktiskt bra. Jag bör ju ej intaga koffein pga missfallsrisken samt försöker undvika socker. Idag gick vi dock förbi ett glassställe som hade Ben & Jerrys och jag bara måste ju ta en våffla med Brownie-glassen. Sååååååå god!!!



Stegräknandet går sisådär. Jag är ju så trött. Dessutom kände jag av bäckenet igår. Hooooppas att jag slipper bäckenbottens uppluckring "foglossning" så länge som möjligt. Det gör riktigt ont nämnligen. Men jag tycker verkligen om att räkna stegen och ha lite koll iallafall. Jag kommer göra inlägg så fort jag lyckas med 10000 steg. Just nu känns det som det kommer bli mer av den stegsiffran efter att svägerskan kommer hem från sin 2v utlandsresa, he he.

2 kommentarer:

  1. Kan man ju inte klaga på :-)
    Glassen alltså. Ser riktigt mumsig ut!!

    Men jag funderar på, är det något nytt det där med att inte inta koffein? När jag var gravid senast var anledningen att man om man tex dricker kaffe efter maten inte tar upp järnet.
    Eller tänker du kanske på typ koffeintabletter?? Det kanske är värre?

    Hoppas du slipper foglossningen så länge som möjlgt. Går det bra att jobba fortfarande?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria
    Vad roligt med besök + kommentarer :D

    Jag har läst att koffein ökar missfallsrisken. Det drog ner mitt CocaCola intag drastiskt kan jag tillägga. Annars dricker jag ej Kaffe eller The eller ens Red Bull. Det mesta av det man ej "får" äta äter jag ej vanligtvis heller utom Cola och Prosciuto.

    SvaraRadera