Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

tisdag 2 augusti 2011

Revben, hemmagjorda

Jag hittade ett recept på spisa.nu
Tillagning (1 tim 15 min )
1.Sätt ugnen på 200°C. Sätt in en ugnsplåt.

2.Blanda salt, ingefära, peppar och gnid in det i köttet.

3.Lägg köttet på plåten med bensidan uppåt. Vänd efter 20-25 minuter. Ös lite vatten på spjället då och då. Spjället är klart efter 45-60 minuter. Köttet måste vara välstekt.

4.... Förbered sallad.

5.Ta ut köttet, häll bort fettet. Lägg fettsidan uppåt och stryk på honung eller gelé. Jag tog agave syrup. Sätt in i ugnen och grilla i cirka 10 minuter.

Jag har ännu inte ätit spjället, men det verkar som att det borde vara marinerat långt innan tillagning. De flesta recept va just så men jag ville göra nu på en gång, he he. Just nu har jag iaf lagt ett nytt spjäll i marinad och kommer testa att marinera över natten. Hoppas att det blir åtminstonde ok bra och guuud va grymt om det blev toppen. Fast, det luktar kokt kött......

5min kvar. Sen ska jag äta med grönsallad och fetaost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar