Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

torsdag 4 augusti 2011

Matrevolutionen

Åt just middag på köttfärssås med mkt grädde och stekt i massa smör. Till det blev det stekt vitkål. Rätt coolt tycker jag att dra ner på sallad och grönt samt helt strunta i frukt. Tänk vilken helomvändning det har blivit. Förr kunde jag äta flera frukter om dagen och känna mig urduktig. Jag prioriterade frukt så ofta jag kunde och avundades folk med stora fruktkorgar hemma. Vilken flopp va, ha ha.

Läser Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt. Verkligen en upplyftande bok. Tidigare har jag varit på föreläsning med Annika Dahlqvist på en hälsomässa så allt va inte nyheter, men det är coolt och grymt att läsa om alla tester och studier som har gjorts i frågan. Superglad att få uppleva denna återgång till fett i kosten. Vad bra att jag fortfarande är vid unga år och kan njuta av att få leva frisk och smalare. Personligen har jag alltid mest gillat just fettet på köttet och fått många sneda blickar om det samt att jag har alltid tyckt att Bregott varit lyxsmöret - det godaste. Tänk, nu kan jag ööösa på med det. Härligt.

Jag saknar frukt och jos. Tar melon ibland samt en och annan vindruva om det serveras ;), men jos ska jag akta mig för åtminstonde tills jag är normalviktig och då bara dricka färskpressad.

Jag hoppas verkligen att de 2 äldsta barnen inte är FÖR rotade i kolhydratträsket och har tur att min minsta på 5 månader kommer att leva så här. Mannen kanske börjar också en dag. Det är iaf min förhoppning :).

1 kommentar: