Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

onsdag 31 augusti 2011

En god morgon

Idag steg vi upp när klockan ringde, yez!! Antar att vi börjar komma i fas med vardagsrutinerna. Molly vaknar såklart för barnen kan inte sluta titta på henne när hon sover och står och pratar över hennes huvud - "när vaknar hon". Nu har hon somnat i sin vagn vilket är så bäst för henne, hoppas hon sover minst två timmar.

Gott va också frukostbrödet - som även Åse nu har testat - med stor klick smör, ost och salami. Älskar salami just nu!!! Till det drack jag bubbelvatten. För nu ska jag verkligen dricka vatten fastän det tar emot.

Jag läste igår om sötningsmedel på Räkans blogg och allt passar ju in på mig - "Man blir hungrig! Eftersom vissa sötningsmedel höjer insulinet lite sjunker blodsockret lite även om man LCHF:ar. De ger signalen till hjärnan att det är dags att äta, fast att de kanske inte alls är de!" På senaste dagarna har jag känt mig onödigt hungrig och undrat vad jag äter för fel, men såklart - jag dricker ju fel antagligen.

Fick en komplimang idag av en lärare. Superkul. Min dotter har berättat om att jag äter L-nånting. Sötnos. Ja, det är först nu på många, många år som jag kan bara vara jag utan att känna att det ska dras i en tröja här och där, eller att låren stryker mot varandra hela tiden. Underbart och vad roligt att nån ser framgången :D.

Pratade med ett nytt jobb igår. Det är en SPA anläggning i närheten som jag ser fram emot att jobba på. Vi ska ses nästa vecka så jag får gå runt och se hur just dom jobbar. Hoppas det blir något av med det, ska bli kul!! Även om det tar lite emot att redan lämna sötaste Molly, 6 månader + 1 vecka idag. Nyfiken på vilken anläggning? ;) Kolla in här....

Och så en bild på sötaste sötgrisen Molly <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar