Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

torsdag 25 augusti 2011

Gran Canaria Menyn

Nu har vi fått sova en natt i våra egna sängar. Det är verkligen bäst!! Vår resa har varit en av mina absolut bästa. Mycket känner jag pga att jag orkat vara så med hela tiden. Jag har alltid varit trött på ett eller annat sätt historiskt sett, både i fjällen och utomlands. Antingen har jag varit utmattad och kört på ren vilja eller så har jag tagit powernaps och ändå varit inte så helt pigg. Denna resa sov jag middag 2 ggr och det är verkligen inte mycket för mig :D.

Matfokus.
På matsidan har det varit bra tycker jag. Det är säkert en av fördelarna med att vara LCHFare att ha all inclusive. På flyget löste det sig helt ok bra, men att jag ändrat min mat till glutenfritt flera veckor innan avresan hade inte nått fram. Jag åt en del från dottern som har den kosten. Ett tips är att äta ratatoiuille med mjukost, he he. Jag blandade det så pga att få i mig mera fett. På väg hem åt jag osten med sked och även grannens som tittade lite snett på det. He, he.

På buffébordet såg varje dag ut likadant nästan.
Frukost; Salami, ägg - kokt eller stekt, bacon, oliver, paprika, ostbitar, och så honungsmelon :P. Världens godaste, godaste, godaste honungsmelon!!!!!
Lunch & middag; kött/kyckling/kycklingklubba med 2 smörpaket på. Ett tag åt jag majonäs men den var så vit och smakar inte riktigt majonäs så jag slutade efter ett par dagar. Såser och creme fraiche va helt frånvarande. En gång hade dom kryddsmör men inte mer efter det. Gott va också att ta köttfärssås med parmesanpulver på. När jag åt kyckling blandade jag smöret med parmesan så det blev parmesankyckling - det va gott. Grönsaker varierades aningens mellan röda och gröna, alltid oliver och honungsmelon. Ibland fanns det broccoli och blomkål. Ofta va grönsakerna "förstörda" på engelskt vis. Det fanns sockerärtor och haricoverts tex som de blandat med bacon och jag vet inte hur men det smakade unket och bittert och kokt eller nåt, bara sååå blä.

Snacks. Nästan varje måltid avslutades med en näve valnötter. Det åt jag också en hel del av under kvällsshowerna tillsammans med ett par skivor honungsmelon.
Dessertbord fanns det flera. En med frukter, varav hälften i sockerlag och de som va färska va mest melon och apelsinskivor. De hade 4 sorters melon men bara honungsmelonen va god, och bara sååååå god dessutom. Jag hittade en gräddspritser i ren glädje, meeeen - suck - även här med socker. Personalen kunde verkligen inte förstå varför jag skulle ha utan socker tills en kom och sa "diabetes" och jag höll med för att få igenom det, men nope - blev inget ändå. Så nu är jag sugen på grädde vill jag lova ;).
Ett dessertbord va med glass, strössel, frukt i bitar samt en chokladfontän. Två gånger tog jag valnötter med choklad från fontänen. Den smakade mer mörk än ljus, barnen gillade den inte så mycket så den va nog ganska mörk chokladen iaf, det kändes ju bra det.

Vägde mig idag och vågen visade 75.6 vilket är +1.6 på denna vecka. Kanske mkt vätska ;). Jag antar att jag ätit massor av dolda kolhydrater!!!

Eftersom jag är mammaledig har jag ändå kört på och är van med LCHF, men nu när jag ej bara gick hemma så slogs jag verkligen över hur myyyycket kolhydrater allt ska vara.

Mollys mat;
Molly fick en liten låda med "barnmat" på resan. På väg dit va det banan/mango puré, blåbärsyoghurt och SALTA!!!! kex... Såklart hon ej fick äta det ;). Vi hade majskrokar med och hon fick smaka liiite av fruktpurén. På väg hem serverades hon en annan fruktpuré som vi ej öppnade samt en liten typ yoghurt som såg ut som danonino, även denna oöppnad. Till det en flaska vatten och det va det bästa hittills!! Även på hemresan fick hon lite majskrokar - våra 2 sista - och så hade jag banan med. En annan sak hon fick äta på planet va smör. Jag gav henne smör direkt ur paketet med sked. Även detta såg nog underligt ut i andras ögon men Molly gillar det i några tuggor.
En gång under lunch så ansträngde sig personalen att skapa mos av majs med olivolja och smör i, men oj vad ansträngande det blev så i fortsättningen blev det pressad melonsaft och skrapad banan utöver bröstmjölken. En gång gjorde vi potatismos med potatis och smör. Det va kokt potatis rullad i salt så vi fick grovskala den innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar