Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

lördag 27 augusti 2011

tankar om socker

Idag sa vågen 73.6. Det är -2kg på 2dgr. Antar att det beror på att jag äter med mera kontroll, med creme fraiche och grädde samt mycket mindre melon nu. Dessutom inge honungsmelon till varje måltid, eh he he.

Jag kom på en sak angående maten på Gran Canaria. Jag provade både scrambled eggs och omelett därnere. MEN!!! Det smakade fika tycker jag. Ger mig den på att det va socker i det på något sätt så jag undvek det.

Idag fick jag veta av svägris att lite socker är ingen fara om det balanseras av fett (- kunskap från en mkt bra källa ;)). Äggula är ju fett så jag kunde nog ätit omeletterna ändå med gott(!) samvete. Då undrar jag lite över hur det är med sockrad grädde. Kanske hade jag kunnat äta grädde på resan också fastän den va sockrad. Eller också inte....

Nån som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar