Kroppskoll

Startvikt graviditet: 72kg - Född: 110224 Slutvikt: 103,6 - 96kg vid hemkomst från BB
Startvikt VK 110317: 93,7 Startvikt LCHF 110719:76,9 Vikt 111105: 73,9

söndag 7 augusti 2011

Knäckebröd

Nu ska jag baka tänkte jag. Det blir knäckebröd enligt Fisken Svea men tar bort osten och kommer att pensla med olivolja efteråt samt ha på lite flingsalt, för det åt jag på festen i fredags och det va sååååå gott. Till och med dottern gillade så jag hoppas hon gillar mina idag.

"Mandelknäckebröd
1½ msk fiberhusk
3 dl mandelmjöl
5 ägg
(3 dl riven ost)

pensla med olivolja och strö på flingsalt efteråt

Vispa ihop ordentligt och låt stå och svälla medan ugnen blir varm - 225 grader. Bred ut smeten på bakplåtspapper. Det är svårt och kladdigt, men om man har ett glas med kallt vatten att doppa degskrapan i mellan varven går det smidigt! Grädda tills brödet blivit gyllenbrunt, Skär genast i bitar och låt torka en stund. Rada sedan ut bitarna på ugnsgallret och torka i 100 gradig värme med ugnsluckan på glänt så fukten slipper ut"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar